Elion
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

Share
 

 Zasady walk

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Dilillon Shinera
Wilkołak
Profesja : Mag (nekromanta)
Liczba postów : 6

Doświadczenie : 5

Zasady walk Empty
PisanieTemat: Zasady walk   Zasady walk EmptySro 27 Lut - 20:02



Walki o ziemie

......................................................................................


Jak przeprowadzać forumowe walki

Fabuła forum koncentruje się wokół walk o podbicie głównego królestwa. Rasa, która zdobędzie piętnaście terenów należących do innych gatunków - zdobywa automatycznie główne królestwo Elion. Wtenczas przywódca staje się głównym królem, któremu podlegają inne krainy, natomiast wszyscy członkowie owej rasy, stają się przywódczym gatunkiem. Oczywiście od tego momentu mogą zamieszkać na dworze, który jest bardzo atrakcyjnym terenem, a i dostarcza wiele zasobów jak choćby złoto. Jednak, by zdobyć jakąkolwiek ziemię należącą do innego gatunku trzeba rozegrać wiele walk. W temacie spis ziem można zobaczyć, która rasa w danym momencie jest w posiadaniu konkretnej ziemi.

By zdobyć dany teren, czyli subforum wroga, trzeba pierw napisać posta fabularnego w owym miejscu, zawierającego opis, że dana grupa napiera na terytorium.
Kolejno należy rzucić kośćmi w temacie rzuty kośćmi używając opcji "podbijanie terenu". By teren w ogóle mógł być podbijany, minimalnie kośćmi musi rzucić pięć członków danej rasy. Każdy z nich rzuca jedną kością. W opisie rzutu kości wpisujemy ile punktów mamy obecnie (po wybraniu specjalizacji, dodania punktów ewentualnego ekwipunku czy dodatkowych za słabość drugiej rasy)
Następnie sumujemy cyfry które nam wypadły, oraz dodajemy do nich punkty każdego z rzucających, te dotyczące walki, bądź zdolności, które mogły zostać użyte przy ataku.
Oczywiście w poście po kościach każda postać musi napisać jakiego ataku użyła, tak by owe naliczane punkty rzeczywiście miały uzasadnienie w fabule. Należy pamiętać, że niektóre rasy są podatne na pewne ataki. Jak np. wilkołaki są bardziej ranione przez ludzkie bronie. Jeśli atakujący używają ataku na który wrażliwa jest przeciwna rasa - dodają po dziesięć punktów.
Liczba pięciu osób w walce o teren jest minimalną, jak łatwo się domyślić im więcej walczących, tym więcej punktów do zsumowania, czyli tym większe szanse na zwycięstwo.
Teraz pora na reakcje rasy, której teren jest podbijany. Robią dokładnie to samo, jednak kośćmi rzuca tyle osób z gatunku, ile zdołało być na forum w przeciągu 24 godzin od ataku. Zamach odpierany jest tylko i wyłącznie, jeśli uzbiera się taką samą liczbę punktów co atakujący, bądź większą. Jeśli na forum w 24 godzinach jest mniej osób danego gatunku, najprawdopodobniej przegrają, chyba, że będą mieć bardzo wysokie wyniki w kościach, a do tego imponujące statystyki do walk. Dodatkowo dostają +10pkt jeśli posiadają i użyją w walce coś, na co wrażliwa jest grupa atakujących. Oczywiście umieszczają także posty fabularne w których opisują, jak potoczyła się walka.
Jeśli dana rasa wygra, podbici opuszczają teren, ten należy do zwycięzców. I tak z kolejnymi subforami, jakie znajdują się w danej krainie, jeśli wrogowie ich podbiją.
Jeżeli dana rasa zostanie całkowicie podbita, a każde subforum (rasy mają ich po sześć) będzie przejęte - zmuszeni są przenieść się na Ziemię Niczyją. Jest to pewnego rodzaju kara, za to, że nie potrafili wystarczająco się obronić. W tym czasie odbywa się także głosowanie, kto ma być przywódcą. Mogą wybrać kogoś innego, bądź pozostawić tego samego. Oczywiście podbita grupa w każdej chwili może się zrewanżować i próbować odzyskać swoje terytoria. W tym przypadku ponownie stosowany jest mechanizm z kośćmi i statystykami.
Atakować zwycięzców można w każdym momencie, nawet jeśli są już rasą dominującą i mieszkającą w głównym królestwie - wtenczas można próbować odzyskać tereny przez nich podbite.
Aby zrzucić króla z tronu, a dana rasa przestała być dominującą, trzeba podbić trzy z ich krain. Czyli trzy główne subfora. Wtenczas rasa podbijająca dostaje królestwo.

Przykład

Ludzie żyją w Lorelden, ale jak każda rasa, chcą mieć w posiadaniu główne królestwo. Rozpoczynając więc podbój swoich sąsiadów - potomków smoków. Ich krainą jest Silveredd. Owe subforum składa się z mniejszych, osady, lasów i innych. By ludzie podbili jakiekolwiek z subfor smokowych, muszą napisać posta, przykładowo w dowolnym temacie z Osad, po tym wykonać rzut kośćmi. Oczywiście mogą to tylko zrobić, jeśli będzie ich pięciu w danym momencie na forum. Akurat tylu ich jest, a w kościach w sumie wyrzucili 100 punktów. Do tego sprawdzamy w czym mają punkty statystyk. Dajmy na to, że w owej grupie jest jeden bard, dwóch zabójców i dwóch magów. Do tego wszyscy ludzie mają bonus do zbroi.
Bard jedyne co ze swoich punktów może użyć w walce, to ten bonus, zabójcy mają też do wyboru siłę, a magowie zaklęcia. Zależy w której specjalizacji mają więcej punktów. Powiedzmy, że każdy z nich na owej zdolności miał po 50 punktów. Wychodzi nam więc kolejne 250. Potomkowie smoków nie są wrażliwi na ataki ludzi, więc nie dodajemy żadnych dodatkowych punktów. Ostatecznie mamy 350 punktów ataku na osadę potomków smoków.
Teraz pora na smokowych. Powiedźmy, że w ciągu 24 godzin na forum udało się rzucić tylko czterem. Uzbierali w kościach 80 punktów. Ze statystyk rzucających w sumie przypada im też 250 punktów. W sumie mamy 330, co jest mniejszą sumą niż wynik ludzi. Potomkowie smoków więc w swoich postach muszą zaznaczyć, że walki potoczyły się na ich niekorzyść i musieli opuścić podbitą osadę. Od tej pory wstęp na te ziemie, może być dla nich bardzo niebezpieczny, gdyż jest w pełni pod władaniem wroga.
Sytuacja powtarza się, gdy ludzie zdobywają kolejne tereny smoków, do momentu, aż są w posiadaniu wszystkich ich subfor wewnątrz Silveredd. Potomkowie od tej pory muszą zamieszkać na ziemi niczyjej. Jak długo tam pozostaną zależy od tego, w jakim czasie uda się im odzyskać podbite rejony. Naturalnie zawsze jeszcze mogą się przenieść na rejony, które w wyniku walk zdobyły od innych gatunków. Ponieważ jednak straciły swe ziemie mają prawo domagać się zmiany ich przywódcy. W takim wypadku powinno odbyć się głosowanie, dzięki któremu ustalą, kto będzie na owym stanowisku.
Jeśli ludzie podbiją jeszcze sześć innych subfor należących do dowolnych ras, dajmy trzy z Elengardu należącego do elfów, trzy z Pojezierzy Quenmoriel- zostają rasą dominującą. Ich przywódca zostaje królem Elionu, a wszyscy mogą korzystać z przypałacowych dóbr.
Która rasa pierwsza zdobędzie trzy ludzkie krainy - zrzuca króla z tronu.





Walki graczy

......................................................................................


Jak przeprowadzać forumowe pojedynki

W walce jeden na jeden należy pamiętać o statystykach obu graczy. Oczywiście nie wszystkie umiejętności będą przydatne – to, że twoja postać pięknie śpiewa nie oznacza, że obezwładni przeciwnika piekielnie drogą harfą. Dlatego w każdej walce liczy się tylko jedna, wybrana statystyka. Gracz sam decyduje czy podczas ataków jego postać będzie mieć liczone punkty za zaklęcia, czy może za iluzję. Do tego doliczamy punkty z aktywnego ekwipunku. Jeśli walczymy mieczem, który w opisie przedmiotów ma +20 punktów do obrażeń, dodajemy je do naszej sumy. Na końcu, każdy z nas rzuca kośćmi w temacie rzuty kośćmi, w wiadomości przy rzucie wpisujemy sumę, która wyszła nam przy wcześniejszych obliczeniach. W zależności od tego ile się wyrzuci, tyle dodajemy. Warto też poznać dokładnie swojego przeciwnika – jeżeli jesteś potomkiem smoków i walczysz z elfem, twoje szanse automatycznie maleją, gdyż jesteś wrażliwy ich atak. (Jeżeli ktoś jest wrażliwy na atak przeciwnej rasy odejmuje od swojej sumy 10 punktów).

Skupmy się jednak na praktycznym przykładzie:
Prowadzisz postać wilkołaka, który jest bardem. Zatem posiadasz następujące cechy: przemiana, muzyka. Do walki wybierasz, że użyjesz przemiany w której masz 70 punktów (nawet jakbyś chciał druga statystyka jest dość nieprzydatna w walce). Twój przeciwnik jest elfem złodziejem. Posiada takie cechy: iluzja, złodziejstwo. To ostatnie mu się nie przyda, ale pierwsze owszem. Załóżmy, że ma 90 punktów. Jest zatem lepiej przygotowany do starcia z tobą. Musimy również uwzględnić nasz aktywny ekwipunek. Załóżmy, że jako wilkołak posiadasz przy sobie topór, który jest za przykładowo 40 punktów, a twój przeciwnik jedynie katanę za załóżmy 20 punktów. Na koniec rzucacie kośćmi, ty wyrzuciłeś 20, on 50. Sumarycznie daje to tobie 130 punktów, a jemu 160. Pomimo tego, że dostajesz kolejne 10 punktów, dzięki temu, że elfy są wrażliwe na jad wilkołaków i masz teraz 140 punktów, to i tak zbyt mało. Przegrywasz.

Powrót do góry Go down
 

Zasady walk

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

 Similar topics

-
» Krąg Walk

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Elion  ::  « Kodeksy »-